torsdag 14. mai 2009

Fyll, fyll og glede.

Nå er det to fyllekuler siden jeg skrev sist. Det vil ikke si at det har gått to helger. Neida, fotostudenter trenger ikke en helgedag for å sprette vinflasker, øl og det som verre er.
På lørdag bar turen til Ida først. Innflytningsvors. Kjempekoselig sted ho og Torill har fått seg. Vi drakk og drakk, og endte opp på Bakgårdsfestivalen på Ila. Det tok jo sikkert to timer å gå dit, folk stoppa opp for å pisse på kjerker og prate med fremmede og skremme dem. Så sto vi i gjørma og trampa og hoppa til techno noen timer og hadde the time of our lives. Der, i et bad av gjørme, snus, røyk, hasj og urin, koste vi oss glugg ihjel. Plutselig skulle vi gå. Og selvfølgelig var det nach i Mellomveien 7! Mer husker jeg egentlig ikke akkurat nå. Lill var dritings da vi kom hjem, hvertfall.

Søndagen sov jeg bort, fullstendig. Lå apatisk i senga hele dagen. Prøvde å være kreativ, men nei.
Mandag var det workshop med Jonathan. Portrettfotograf fra Australia, som snakker gebrokkent trøndersk. En veldig artig mann.

Tirsdag var jeg og Monica byen rundt etter ramme. Det fins virkelig ikke A3-rammer i Trondheim by. Så da ble det litt klipping og tilpassing. Men det ble bra, og vi tok med den fine gaven til Sandra. Hun skulle feires uten måte. Where is Waldo?? Vi satte inn et lite easteregg, kan du si. Vi lo godt alle sammen, og spratt øl og vin og sprit og potetgull. Folk raste inn jevnt utover kvelden, og stemningen steg. Plutselig var vi på taket, og like plutselig var vi nede igjen. Jeg vet ikke hvordan. Folk ble overstasig beruset, og vi sang Hellbillies. Veronica leste på leppene mine, og loggen ble skrevet heftig i.
Plutselig var vi på vei hjem. Erik skulle sova her, og folk lo. De får bare le. Jeg hosta meg i søvn igjen.

I dag har jeg vært i studio noen timer. Jeg har tatt bilder til den ene serien i temaoppgaven, aktserien. Og det ble bra! Etter noen timer i Photoshop blir det hvertfall bra. I morgen skal jeg ta resten av bildene til den serien, og jeg gruer meg litt. Er jo ikke hver dag man skal se vennene sine nakne med full lyssetting. Men jeg skal væra profesjonell, fordi jeg kan!

Jeg gleder meg til ting.
Jeg gleder meg til:
-å få stipend så jeg kan kjøpe snus og mat.
-å levere en temaoppgave jeg kan stå fullt og helt for, for første gang.
-sol og sommer på Flisa.
-sydentur til Montenegro med søster, fetter og fetters fetter.
-å gå enda et år til i en så fantastisk klasse.
-å hore på café enda et år.
-å få en jenteleilighet, med kjøkkenbord og plass til skrivebord på rommet.
-å flytte til Australia for å gå på skole og svømme med haier.

Lenger har jeg ikke turt å tenke. Hva skjer etter jeg har vært i Australia? Må jeg søke jobb da? Eller skal jeg fortsette på skole, kanskje gå noe helt annet så jeg har litt backup? Jeg vet ikke om jeg vil vite det. Da blir det jo ikke noe spennende. Jeg vil ha noen overraskelser her i livet. Så kan jeg tenke tilbake da jeg blir gammel og le og sukke fornøyd. Jeg kan tenke på alle de fantastiske menneskene jeg ble kjent med i Trondheim. Jeg ler og storkoser meg med disse menneskene. Jeg gleder meg til å se dem hver dag, og jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem. Takk, alle sammen, you make my day!

Vil noen gi meg Tom Scavo? På forhånd takk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar