torsdag 8. oktober 2009

Guts og intimfest.

Først; gratulerer så mye med dagen til Gina! Du skal få en stor klem på lørdag.

Så. Tema 11 er levert og bedømt. Bedre tilbakemeldinger enn jeg hadde regnet med. Kanskje mine medstudenter ikke har guts til å rakke ned på sine klassekamerater? Det må man ha guts til. Guts på boks helst, det sier Magnus. Men det er gjort. Neste tema er mote. Jeg gleder meg. Hodet mitt sprenges snart av idéer. Bare Thomas kan dra den spinkle ræva si opp hit til meg, så jeg får ta bilde av han. Min kjekke bestevenn. Og meget fotogene bestevenn.

I morgen er det fest. Intimfest på Lade. Jeg gleder meg. Det er den ørtende intimfesten vi har, men jeg gleder meg masse. Selv om kanskje ikke hele verden kommer, har jeg mine herligste der. De jeg klemmer på, ler av, ler med, peker på, som peker på meg og som holder ut med mine til tider blonde utsagn. Nå håper jeg jo at mange andre kommer også, for kanskje å bryte litt opp i vår usannsynlig interne humor. Jeg tror vi trenger det. Krydre hverdagen litt, med folk som ikke nødvendigvis skjønner ting som hinter til våre flaue, unevnelige erfaringer. Så flaue at vi må tulle de bort, og sette uskyldige navn på dem. Men igjen, det er det som er gøy. Å le av hverandre.
Det er vår måte å si at vi er glade i hverandre på. Bortsett fra Martin, han sier han er glad i meg da han sa noe jeg egentlig ikke skulle hørt. Jeg er ikke to år. Men jeg er glad i Martin også, så det er greit.
Jeg håper alle kommer. Til tross for ting som har skjedd som tar mye plass i hodet og humøret. Det kan fikses. Med oss kan alt fikses. Vi syr og plastrer og klapper på og klemmer. Det er det vi er best på. Klemmer. Det løser alt, og dagen blir trettito ganger bedre. Prøv det selv.

Fest med Sunniva på lørdag. Jeg gleder meg, Sunniva er utrolig morsom å drikke med. Jeg blir tre ganger så full bare med å være i samme rom. Fantastisk! Og jeg skal få se i klesskapet hennes. Håh.

En dag skal du få plukke ut antrekket mitt. Det kan bli en spennende dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar