mandag 26. oktober 2009

Late night walk.

Dagen i dag, en ikke-fyllesjuk-dag faktisk, skulle gå med til masse redigering og planlegging. Det var planen. Det skjedde ikke, da jeg fikk lpne sesong fire av Prison Break av Emmy. Så hele dagen har gått med til å ligge i senga og sikle på Wentworth Miller. Jada, urutinert og teit.

Så, etter en hel dag i senga, måtte jeg ha frisk luft. Så jeg gikk på tur. Ikke alene, Erik var med.
Vi gikk på Møllenberg. Opp en bratt bakke og litt bortover. Erik ville på festningen. Jeg tenkte det var greit, fin utsikt og greier. Men det er mørkt rundt festningen. Veldig mørkt. Fugler som flakser ble plutselig kjempeskumle, og jeg så skygger som ikke var der. Dette syntes Erik var gøy. Han prøvde bare å skremme meg tre - fire ganger. Men han fikk like dårlig samvittighet hver gang. Fint.
Utsikten fra festningen er fin. Man ser alt. Men ikke Peppes-skilt tydeligvis. Det var Trondheim Torg. Ja. En båt i det fjerne, og masse busser på Elgseter bru.
En fin kveld. Masse stjerner, vindstille og klart. Ikke for kaldt heller, helt perfekt.
Etter en god stund med sitting på benken og samtaler om det meste, gikk vi ned igjen.
Vi er gode på å mobbe hverandre, jeg og Erik. Vi finner alltid noe å kommentere. Men det er greit, for ingen tar seg nær av det. Akkurat som med horene mine. Det liker jeg.

Så, det blir nok flere turer på festningen. Men er det mørkt, går jeg ikke alene. Da er det bedre å gå med noen som skremmer meg bare bittelitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar