onsdag 3. juni 2009

von Schlotterstein

Rydiger von Schlotterstein. Den vesle vampyren. Jeg leste de bøkene da jeg var mindre, det kom jeg på da Monica nevnte det en dag. Jeg husker ikke så mye fra bøkene. Der kommer google inn i bildet. Det er visst 19 bøker i den serien, og jeg føler en stor trang til å lese alle! Jeg har sendt melding til mamma og spurt om ho kan finne igjen bøkene hjemme. Jeg har ikke fått svar, så enten sover a eller så leiter a febrilsk på kottet. Jeg håper på det siste.
Denne vampyren har rødt hår. Det er derfor jeg har en ting for folk med rødt hår nå, sier Monica. Neimen om jeg vet. Men en ting vet jeg. Jeg skal ta etternavnet til denne vampyren. Elisabeth von Schlotterstein. Artistnavnet sitt det.




I dag har jeg printet og skrivi nesten hele dagen på skolen. Holdt på å regne bort da vi gikk dit, så ble like så godt der nesten hele dagen. Jeg var i litt klage-humør, så ble litt kritisering på refleksjonsnotatet fra semesteret. Håper jeg har klart å være saklig. Det gjorde godt i sjela å få ut litt innestengt irritasjon. Og AK sine klemmer i dag hjalp veldig på humøret, selv om jeg i utgangspunktet ikke hadde noen dårlig dag.

Ellers har dette vært en ukreativ dag. Slåss meg Magnus etter middag i dag, det var gøy. Kommer til å bli litt stille å ikke bo med han. Hvem skal jeg ellers vise den tygde maten min til? Eller blåse rapen min på? Eller blåse ut av nesa sammen med? Hvem skal rope NEIN da jeg spør om noe? Siden vi går i samme klasse regner jeg med at det ordner seg uansett, men blir litt rart.

Er det noen som husker Erik Vea? Fra NM på skøyter i '73.

3 kommentarer:

  1. Vatteh? Hva er disse staselige boksene med reaksjoner man kan klikke på? Nytt og spenstig..turte foresten ikke prøve:p

    Jeg må si det var et saftig artistnavn. Men kanskje litt langt etter min mening. Man blir nødt til å skrive utover margene:s

    SvarSlett
  2. :O JE HUSKER ERIK VEA!!!
    eller...nei, men je husker en viss Trysiltur, og det er nesten det samma.

    SvarSlett