søndag 12. juli 2009

Glutenfri helg og 15-årsjubileum i tigerstaden.

Fredag etter jobb dro jeg. Den ene av to frihelger i sommer måtte jeg finne på no gøy. Alle var vakt på dumme gatebil, så jeg dro til Oslo for å besøke Thomas og Linda. Plukket han opp IKEA, så jeg ikke skulle rote meg bort i skumle hovedstaden.
Leiligheten på Grünerløkka var veldig fin og stor, men ingenting på veggene enda. Ekko de luxe. Men det gjorde seg bra da vi så på jukebox ut i naturen på NRK i går. Vi var fengslet til TV'n. Elger som sloss, katter som tok huggormer, mini-blekkspruter og sint lemen. Var så vidt Linda kom seg på jobb. Vi så kjendis! John Carew sto plutselig på fortauet. Jeg glana, jeg er ikke vant til kjendiser. Etter mange timers trasking, fant jeg en topp på salg. Hurra.
Øl og mat ble kjøpt, og kvelden skulle bli morosam. Thomas lovte å ikke bli mongodrita. Det ble mye snakk om vår tid på ungdomsskolen, og jeg ble mobbet for brillene jeg hadde da. De ble mørke ute.
Jeg og Anne Marte snakket slovakere, og Thomas spiste alt han kom over. Linda og Tore røyka.

Jeg og Thomas har 15-årsjubileum til høsten. Vi har vært kjempegode venner i 15 år. Jeg merker hvor glad jeg er i Thomas, og blir nesten sentimental.

Vi kom oss på et utested til slutt, men tok ikke lang tid før Thomas løp ut og spydde. Både utenfor en dør og i veien. Han lå på fortauet helt til Linda og Tore fikk bært han hjem. Jeg møtte Knut Erik, som jeg ikke har sett på ett år, og ble litt mer sentimental. Da han også gikk hjem merka jeg at jeg var alene. Lille meg, fra landet, var alene i tigerstaden. Et sekund ble jeg grepet av panikk, men fant en løsning. Jeg ringte Ole. Tusen takk for at du ville snakke med meg så jeg ikke ble voldtatt, Ole. Snakka leeenge, men gudene vet hva vi snakket om hele tiden. Koselig var det da. Jeg fikk tak i Linda til slutt, og hun møtte meg så jeg ikke skulle gå alene. Jeg gikk barbeint. Dumme nye sandaler. Tråkka sikkert på piss, spy, sæd og nåler.
Mat fikk jeg også, etter å ha tråkket over Thomas sitt spy sikkert tre ganger i trappa. Så sov jeg på stua. Ikke faen om jeg skulle dele seng med en magesyrebefengt Thomas. Han tok med seg puta inn på badet.

I dag ble halve dagen tilbrakt i senga med jukebox ut i naturen på TV, også vanka det taco hos Knut Erik. Dagens store høypunkt. Vi lurte på om den var glutenfri, noe vi aldri fikk svar på. Jaha.
Her skulle jeg vist noen bilder, men lur som jeg var glemte jeg kameraet mitt.

Jonathan from Spotify chewed on my favourite Lego-brick.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar