torsdag 2. april 2009

Aprilsnarr

Jeg hadde en stor drøm om å stå opp tidlig for å rydde og vaske rommet mitt i dag. En time før vi skulle være på skolen, våkner jeg av melding fra Ida. Så rommet må pent vente.
Tre timer photoshop i dag, vi lagde montasje for Byåsen skolemusikkorps. Lærerikt?

Så bar turen rundt på kaféer med Ida. Vi skal ta bilder av kaféer til studentavisa alle nye elever ved NKF til høsten. Vi hadde mange på lista vår, men kun tre ble fotografert, grunnet overspising på Mormors. Jeg koser meg med Ida. Vi fant ut at man ikke kommer til å bli klok på gutter noen gang, men de er veldig søte hvis de vil.
Turen gikk også innom platekompaniet. Jeg fant The Notebook og måtte selvfølgelig kjøpe den! Da Sunniva kommer på besøk i morgen håper jeg vi kan se den og gråte litt.

Vel hjemme var Paradise Hotel obligatorisk. Om litt sa Emmy at jeg måtte prøve en kjole hun holdt på med, fordi hun måtte ha noen mål. Godtroende og naiv som jeg er, ville jeg væra snill og hjelpe henne, selvfølgelig. Pernille var veldig entusiastisk og løp opp med med. Da jeg hadde fått på meg kjolen trodde jeg at jeg skulle dø. Jeg tror jeg besvimte litt, men Magnus hoppa da fram fra det mørke rommet ved siden av iført en diiiger og svart gassmaske. Jeg skreik så høyt jeg kunne og sank sakte sammen på gulvet og prøvde å finne ut om jeg fortsatt levde. Med puls oppi 500 hørte jeg latter. Hysterisk latter. Alle tre lo. Av meg. Det her hadde de da planlagt hele dagen, mens jeg var ute med Ida. Emmy hadde sydd sammen en kjole i full fart, for å ha en unnskyldning til å dra meg dit. Og de hadde planlagt grundig hvordan og når Magnus skulle hoppe fram. Jeg gikk rolig ned i sofaen igjen, der de fortsatte å le.
Magnus er i slekt med Bruce Willis. Mener han.

Mamma sier det blir stas å få meg hjem til påske nå. Og om et og et halvt døgn er jeg hjemme! Får håpe Flisa og Trysil byr på fint vær.

Hvorfor er ikke popcorn en grønnsak?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar