mandag 6. april 2009

Harrytur

Nordmenn på svenskehandel. Ingen respekt. Med fulle handlevogner og tre unger på slep, eier Ola og Kari Nordmann hele Thon kjøpesenter i Charlottenberg. Og de tar ikke hensyn til tre uskyldige ungdommer som komemr for å kjøpe kvota si og litt til. Neida, digre nordmenn med digre handlevogner fulle av sprit baner seg vei mellom hyllene, uten å ta hensyn. Flaut er det.
Og tollstasjonen på grensa. Den er bare satt opp for å uroe meg, det er jeg sikker på. Med mine nerver i høyspenn passerte vi grensa. Jeg turte ikke å kjøre, enda vi ikke hadde med oss så mye over kvota. Vel over grensa pustet jeg lettet ut, men da sier Annette: "De kan stoppe oss lenger inn i landet og", med en munter tone. Nervene spente seg igjen, og slappa ikke av før vi nådde Kongsvinger. Der kjøpte vi is, det hjalp. Så kunne jeg kjøre selv resten av veien.

Vi planla litt av Trysilturen vår. Å, som vi gleder oss! Vi har laget en veldig viktig regel. Siden vi er 5 jenter på en leilighet der oppe, så får vi ikke lov til å ha sex med noen mens noen av oss er på soverommet for å sove. Det er respektløst. Men vi kan låse de andre ute og gjøre oss ferdige der inne, det er helt greit. Syns det var en grei avtale jeg, kan jo ikke nekte jentene mannebein heller! Og ingen hermetikkmat i år, det er litt ekkelt. Bacon kjøpte vi da, det er obligatorisk. Og et brett med cola, som jeg og Annette skal dele. Vi er cola-holikere. Jeg har fått et tegn på at jeg drikker for mye cola. Jeg har nemlig fått træl inni hånda mi av å ha åpna for mange colaflasker. Som Annette sa, det pleier folk å få av å jobbe hardt ute i mange år. Men jeg har fått det av å åpne colaflasker. Ungdom nå til dags. Tviler på at pappa er så stolt.

Kan man blåse opp en ballong under vann?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar